WELCOME

Get More Visitor

Free advertising

Read If U Seen

Not Nice If U Just Watch my Page. Bring Your Great Comment
...............................................................................
Tidak Beberapa Baik Jika Hanya Sekadar Melihat, Berilah Komen Terbaik ANDA

Friday, April 17, 2009

RTM siar semula berita 8 malam


KUALA LUMPUR – Keputusan Radio Televisyen Malaysia (RTM) membuat perubahan drastik dengan meminda slot berita utamanya atau Nasional@1 ke pukul 9 malam sejak 1 Januari lalu rupa-rupanya satu kesilapan.

Waktu siaran 9 malam itu yang dahulunya dianggap ‘waktu puncak’ dipercayai telah menyebabkan program berita itu kehilangan penonton yang beralih ke stesen lain yang menyiarkan berita lebih awal pada pukul 8 malam.

Ekoran itu, RTM terpaksa berpatah balik kepada waktu siaran asal berita pada pukul 8 malam bermula Isnin ini dengan siaran dipanjangkan dari setengah jam kepada satu jam.

Menurut sumber RTM, penukaran waktu itu turut meliputi berita Tamil, Mandarin dan Inggeris yang sebelum ini disiarkan antara pukul 7.30 malam (Tamil), 8 malam (Mandarin) dan 12 malam (Inggeris).

Mulai Isnin ini, katanya, berita Nasional@1 dalam Bahasa Melayu akan disiarkan di TV1 bermula 8 hingga 9 malam manakala siaran berita Tamil, Mandarin dan Inggeris disiarkan di TV2.

“Saluran TV2 akan memuatkan berita dalam tiga bahasa dengan berita Tamil pada 6 hingga 6.30 petang, Mandarin pukul 6.30 hingga 7 petang dan Inggeris pada 8 hingga 8.30 malam,’’ katanya.

Perubahan itu juga menyebabkan siaran berita Wilayah@1 yang kini pada pukul 8.30 malam ditukar kepada 6 hingga 6.30 petang di TV1.

0 comments:

Perhatian Umum !!

Gunakan Firefox barulah page Ini Jadi GEMPAK !!!

Radio HotFm ( Malaysia )


 

Projek Mini